🏁 UKONČENÍ ROZHOVORU

Poslední, ale neméně důležitá část rozhovoru. Správné ukončení může zachránit i obtížný rozhovor a vytvořit základ pro další komunikaci.

Konkrétní akce
Termíny kontroly
Záložní plány
5.3

📅 PLÁNOVÁNÍ DALŠÍCH KROKŮ

Jak stanovit konkrétní akce a termíny pro pokračování.
Akce
Termíny
Plány B

KONKRÉTNÍ AKCE

Stanovení konkrétních úkolů a aktivit pro oba partnery.

Šablona pro stanovení úkolů:

"Takže do [termín] budeš [partnerova akce] a já budu [vaše akce]. A pak si řekneme, jak se nám daří. Souhlasíš?"

Příklady konkrétních akcí:

"Tento týden si každý večer dáme 15 minut jen na sebe - bez telefonu, bez TV"

"Jednou týdně půjdeme na procházku a budeme si povídat o tom, co nás trápí nebo těší"

"Zkusíme jeden víkend v měsíci něco nového - výlet, aktivitu, zážitek"

"Budeme si každý den říkat jednu věc, za kterou jsme vděční"

TERMÍNY KONTROLY

Různé časové rámce pro hodnocení pokroku.

Krátké termíny (1 týden):

"Za týden si řekneme, jak se nám daří. Pokud by něco nefungovalo, můžeme to upravit."

Střední termíny (1 měsíc):

"Dáme tomu měsíc a pak zhodnotíme, jestli cítíme změnu k lepšímu."

Dlouhé termíny (3 měsíce):

"Za tři měsíce si uděláme 'vztahový audit' - jak se cítíme, co funguje, co ne."

ZÁLOŽNÍ PLÁNY

Příprava na situace, kdy věci nefungují podle plánu.

Pokud věci nefungují:

"Pokud by naše dohoda nefungovala, nebudeme se obviňovat. Prostě si řekneme, co potřebujeme změnit."

Pokud nastane krize:

"Pokud by se situace zhoršila, můžeme hned zastavit a mluvit o tom. Nemusíme čekat na plánovaný termín."